Klezmer en Balkan workshops

Samenspel mix van Klezmer, Balkan  en zigeuner liederen.

Deze workshops voor volwassenen* zijn bedoeld voor iedereen die kennis wil maken met folkloristische elementen, diverse (onregelmatige) ritmes en ‘gipsy passie’.

Klezmermuziek is van oorsprong de traditionele- instrumentale dans en bruiloftmuziek uit Slavische landen en Oost-Europa. Balkan en Klezmermuziek zijn daar beïnvloed door zigeuners en in de Verenigde Staten door de jazz.

In deze cursus is er aandacht voor de samenspel klezmer en improvisatie op je eigen instrument. De ensemble-leider maakt de muziek arrangementen zelf en past de partijen aan het niveau van de cursist aan.

Voor wie: Strijkers, hout- en koperblazers, (bas-)gitaristen, percussionisten, accordeonisten, pianisten en zangers/zangeressen.

Vereist niveau: Minimaal 3 jaar les, zang en piano in overleg met de ensembleleider.

*Er zijn ook workshops voor de kinderen en jongeren.

Wanneer: Op zaterdag om 10:30-12:00 uur

Waar: Theater Vrijburcht, Amsterdam

Ensemble-leider: Emirhan Tuğa

Minimaal 8 tot maximaal 15 cursisten

Contact en aanmelding:  klezmer.workshop@stichtingantre.nl

Ensemble-leider

Emirhan is geboren in Ankara, Turkije en woont sinds 1994 in Nederland. Als klarinettist treedt hij graag op met zijn klarinet piano duo programma en het Tombaz ensemble.

Emirhan is een bevlogen ensemble docent die vele leerlingen inspireert voor Turkse, Balkan en Klezmer muziek. Hij geeft ensemble-coaching en workshops bij de Muziekschool Amsterdam. Als gastdocent gaf hij masterclasses in Turkije, de Verenigde staten en Finland en nam deel aan festivals in Hongarije, Engeland en Turkije.

Emirhan is ensemble leider en artistiek leider van Stichting Antre. Stichting Antre organiseert diverse muziekprojecten, internationale muziekuitwisselingsprojecten voor jongeren en concerten voor amateur en professionele musici in Nederland en organiseert regelmatig Balkan en Klezmer muziek concerten.

www.emirhantuga.com

www.facebook.com/emirhantugaofficial