Klezmer en Balkan workshops

Samenspel mix van Klezmer, Balkan  en zigeuner liederen.

De populariteit van de Klezmermuziek en Balkansound stijgt!

Deze workshops voor volwassenen* zijn bedoeld voor iedereen die kennis wil maken met folkloristische elementen, diverse (onregelmatige) ritmes en ‘gipsy passie’.

Klezmermuziek is van oorsprong de traditionele- instrumentale bruiloftmuziek uit Slavische landen en Oost-Europa. Balkan en Klezmermuziek zijn daar beïnvloed door zigeuners en in de Verenigde Staten door de jazz.

In deze cursus is er aandacht voor improvisatie op je eigen instrument. De ensemble-leider maakt de muziek arrangementen zelf en past de partijen aan het niveau van de cursist aan.

Voor wie: Strijkers, hout- en koperblazers, (bas-)gitaristen, percussionisten, accordeonisten, pianisten en zangers/zangeressen.

Vereist niveau: Minimaal 3 jaar les, zang en piano in overleg met de ensembleleider.

EKEA Klezmer volwassen ensemble website: http://ekea-klezmer.nl/

*Er zijn ook workshops voor de kinderen en jongeren. Voor meer info kunt u contact met ons opnemen:   workshop@stichtingantre.nl

Workshops

Wanneer: Op zaterdag om 10:30-12:00 uur

Waar: Q-factory Atlantisplein 1, 1093NE Amsterdam

Ensemble-leider: Emirhan Tuğa

Tarief: €160 (10 workshops van 90 minuten)

Minimaal 8 tot maximaal 15 cursisten

Contact en aanmelding:  workshop@stichtingantre.nl

Ensemble-leider

Emirhan is geboren in Ankara, Turkije en woont sinds 1994 in Nederland. Als klarinettist treedt hij graag op met zijn klarinet piano duo met Edzo Bos, het Trio Nomade en het Tombaz ensemble.

Emirhan is een bevlogen ensemble docent die vele leerlingen inspireert voor Turkse, Balkan en Klezmer muziek. Hij geeft ensemble-coaching en workshops bij het Conservatorium van Amsterdam en de Muziekschool Amsterdam. Als gastdocent gaf hij masterclasses in Turkije, de Verenigde staten en Finland en nam deel aan festivals in Hongarije, Engeland en Turkije.

Emirhan is artistiek leider van Stichting Antre. Stichting Antre organiseert diverse muziekprojecten, internationale muziekuitwisselingsprojecten voor jongeren en concerten voor amateur en professionele musici in Nederland en organiseert regelmatig Balkan muziek avonden in Amsterdam.

www.clubantre.nl

www.facebook.com/clubantreconcerts